Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

Rekonstrukce silnice z Bílovic do Uherského Hradiště

Velká silniční stavba, spolufinancovaná z prostředků Evropské unie, bude zahájena v měsíci březnu 2024 v úseku silnice II/497 mezi Uherským Hradištěm a obcí Bílovice.

Více informací naleznete zde: https://www.rszk.cz/usek-silnice-z-uherskeho-hradiste-do-bilovic-se-bude-rekonstruovat

Doplňující informace ze dne 04.03.2024:

Dopravní omezení na silnici II/497 v úseku Jarošov – Bílovice v roce 2024

Ředitelství silnic Zlínského kraje zahájí 7. března 2024 přípravnými pracemi (kácením stromů a keřů) rekonstrukci silnice II/497 v úseku Jarošov – Bílovice. Stavbu bude realizovat firma STRABAG a.s., celkové náklady zakázky ŘSZK jsou ve výši 263,7 mil. Kč a termínem ukončení prací je v letošním roce 30. listopad.

Součástí stavby, která je financována z prostředků Evropské unie, bude šířková úprava vozovky a křižovatek se silnicemi III/49728 a III/49729 do obcí Mistřice a Kněžpole, rekonstrukce mostu ev. č. 490-001, úprava zastávkových pruhů, odvodnění silnice, bezpečnostního zařízení a dopravního značení. Současně budou probíhat práce města a obcí, při níž budou rekonstruovány chodníky, veřejné osvětlení a zastávky.

Vzhledem k délce a složitosti stavby byla rozdělena na čtyři etapy výstavby. V roce 2024 budou realizovány dvě z nich. Silniční provoz bude veden kyvadlově a řízen světelnou signalizací umístěnou na silnicích II/497 a případně i III/49729. Letos bude semafor osazen od 18. března nejdříve na úseku délky 500 m u Jarošova, poté na úseku v místě čerpací stanice, a nakonec v místě křižovatky směr Kněžpole.

V letech 2025 a 2026 budou po celou stavební sezonu pokračovat práce na zbývajících úsecích stavby. O jejich rozsahu Vás budeme informovat začátkem těchto let.

Po celou dobu stavby bude nákladní doprava nad 7,5 tuny mezi městy Uherské Hradiště a Zlín odkloněna na objízdnou trasu. V Uh. Hradišti na silnici I/55 do Kunovic, pak na silnici I/50 do Uherského Brodu. Poté po silnicích II/495, III/49030 a II/490 do Biskupic a silnici II/490 do Bohuslavic u Zlína.

Omlouváme se všem dotčeným obcím, firmám, a hlavně občanům za problémy, které realizace této stavby přinese. Potřebné práce není možné bez výše uvedených omezení provozu provést.

Zároveň žádáme účastníky silničního provozu k respektování přechodného dopravního značení po celou dobu provádění prací, aby nedošlo k ohrožení bezpečnosti nejen jejich, ale ani pracovníků provádějících stavbu.

Přesné termíny jednotlivých druhů uzavírek při všech stavbách ŘSZK jsou průběžně umísťovány na webovou stránku www.rszk.cz a před zahájení prací jsou informace zaslány regionálním deníkům ke zveřejnění.

 

Zpracoval: Ing. Radek Berecka, provozně-technický náměstek ŘSZK Zlín a technický dozor ŘSZK pro tuto stavbu, Ve Zlíně 4. března 2024.

Nastavit upozornění
Upozornit na
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mirka
1 měsíc před

Je smutné, že všude v okrese jsou krásné cyklostezky, kde můžete s dětmi vyrazit na kolo brusle atd a u nás to nejde.

Last edited 1 měsíc před by Mirka
Admin
1 měsíc před
Reply to  Mirka

Občas i Březolupy narazí na své hranice.

23-05-01-18-32-52-IMGP2959
Jana
1 měsíc před
Reply to  Mirka

To se zase musím zastat, že to není pravda. Je krásná cyklostezka do Topolné či v Chrástkách, mimo dopravní provoz, kde se můžete vyřádit se zlatíčky do aleluja. Opravdu jde ale i o ty prospěšné cyklopruhy. Třeba do Bílovic ten pruh měl být. Tam byste stejně s kočárem nejezdila. Možná i na úkor šířky, která je jak mezi Brnem a Prahou.

Jaryn
1 měsíc před

Není třeba se omlouvat za problémy, ty nese úplně každá stavba, a pak je líp. Jen doufám, že součástí stavby bude i cyklopruh, který se „pozapomněl“ při stavbě Březolupy-Bílovice. Jinak bych v tom neviděl žádný smysl a nebudu jistě sám.

Admin
1 měsíc před
Reply to  Jaryn

Vzhledem k tomu, že jsou ve zprávě takové podrobnosti, jako pořízení svislého a vodorovného dopravního značení apod., a o cyklopruhu tam žádná zmínka není, tak bych s ním moc nepočítal.

Ing. Petr Kukla, starosta obce
1 měsíc před
Reply to  Jaryn

Upřesnění k „zapomenutému“ cyklopruhu na trase Březolupy – Bílovice: Na cyklopruh se při přípravě této stavby nezapomnělo. Bohužel tehdejší dotační zdroj neuměl cyklotrasu resp. cyklopruh podpořit. Financovat rozšíření silnice včetně navazujících zemních násypů bylo v astronomických částkách zcela mimo finanční možnosti obcí. Bylo dojednáno, že se obce pokusí alespoň připravit pozemky podél paty svahu tak, aby zde mohla cyklotrasa do budoucna vzniknout. Na našem katastru jsme na tuto možnost připraveni a to i s pomocí Komplexní pozemkové úpravy téměř ve 100% délky (odhaduji cca 93% ) a to oboustranně. Na cyklopruh v úseku mezi Bílovicemi a Jarošovem se budete muset… Číst vice »

Jaryn
1 měsíc před

Moc děkuji za odpověď. Jen poznamenám, že mně jako obyčejnému člověku, co jezdí na kole, je úplně jedno, který veřejný subjekt je investor, jestli obec, kraj nebo stát. Zkrátka dělá se jen to, na co jsou dotace, kdyby to mělo být i polovičaté, hlavně že jsou dotace. Nikoho z toho neviním, jen píšu, jak to dnes funguje a že je to velká škoda, když už se taková stavba dělá. Takových příkladů jsou kvanta. Děkuji. J.

Admin
Reply to  Jaryn

Tak v tom máte 100% pravdu … .

Editor
1 měsíc před

04.03.2024 zveřejněny doplňující informace k dopravnímu omezení na silnici II/497 v úseku Jarošov – Bílovice v roce 2024 od ŘSZK.

Lenka
1 měsíc před

Prosím Vás, autobusy budou stát taky v kolonách nebo budou mít nějakou přednost? Děkuji.

Miroslav Holík
1 měsíc před
Reply to  Lenka

Samozřejmě že budou stát v kolonách,nebo si snad umíte představit jak autobus,který dojede kolonu která bude dlouhá řekněme 300m,to vezme protisměrem když tudy pojede štrůdl aut který z opačného směru měl zelenou…. Bude max blíž semaforu při první části pokud pojede přes Kněžpole,ale vzhledem k chování spousty řidičů tama bude jezdit spousta aut aby se dostala blíže k semaforu. Nejlepší by bylo pokud by osobní auta směrem do UH mohla jet přes Kněžpole a po té asfaltce do Jarošova a na semafor jezdily pouze nákladní a autobusy a z Hradiště naopak klasicky tím jedním volným pruhem…. ale to asi nejde,i… Číst vice »

Lenka
1 měsíc před

V Čechách už jsme to právě viděli – busy zastavují v kolonách tak, aby při zelené dokázaly vyjet a prostě opouštějí kolonu první. Dokonce byly zlevněné jízdenky, aby obyvatelé jezdili co nejvíce MHD a netvořily se tak šílené kolony. A fungovalo to. Ono to jde (samozřejmě jen na určitých úsecích a situacích), ale je to samozřejmě o celkové ukázněnosti, to s Vámi souhlasím. Ale na druhou stranu je to možná i téma k zamyšlení, jaký systém vymyslet, aby kolony byly co nejmenší. Protože ten časový úsek je šílený pro každodenně dojíždějící – my,co jedeme do Starého Města, tak nás čeká… Číst vice »

Last edited 1 měsíc před by Lenka
Jaryn
1 měsíc před
Reply to  Lenka

😀

Admin
1 měsíc před

Pokud by někoho zajímaly jen ty podstatné informace:

Uherské Hradiště – Bílovice
18. 03. – 30. 11. 2024

Vozidla do 7,5t vč., IZS a BUS
semafory, vyjma 3.etapy o které v článku ale není ani čárka

Vozidla nad 7,5t, mimo IZS a BUS
objížďka

Last edited 1 měsíc před by MaraM
Skip to content